donderdag 26 mei 2016

Uitzonderlijk gewoon

"Zeg, waar ligt mijn..."
"Stt, straks jaag je het weg."
"Wat?"
"De normale ochtend."
"Wat bedoel je?"
"Kijk dan!"
De kroost zit aan de keukentafel. Hun bordjes staan op het aanrecht, kruimels werden goedbedoeld op de grond geveegd (dat geeft toch niet, mama?). Hun haren zijn gekamd, tanden gepoetst. De één is verdiept in een zweedse kruiswoordraadsel en de ander kleurt de kleedjes van Anna en Elsa minitieus in.
"Hoe heb je dat gedaan?"
"Ik heb niets gedaan. Ze kwamen beneden, kleden zich aan en schoven bij het ontbijt aan. De oudste zette zelfs koffie voor me."
"Geen ruzie om de chocopot?"
"Neen"
"Geen vergeten huiswerk, driftbui voor die ene koek die ze allebei willen, driftbui omdat de andere te luid ademt?"
"Niets"
"Heerlijk!"
"Mmmm"

5 opmerkingen:

Unknown zei

Zalig gevoel :-) die ken ik hier ook met onze kinderen

jessie zei

Zalig! En alweer zo mooi verwoord!! Geniet er van!!

gerhilde maakt zei

Jij hebt een mooie kijk op de dingen. Heerlijk!

trijnewijn zei

Instant happiness en appreciatie voor mijn huisgenootjes. Dankjewel daarvoor!

Anoniem zei

Aaah.. Heerlijk als alles zo "vredig" verloopt :)