vrijdag 26 juni 2015

Bijnavakantie

In mijn hoofd tel ik mee af met het schooljaar. Nog twee schooldagen na vandaag (of kom anderhalf) en dan is het klaar, voorbij en gedaan. Alhoewel er hier op de werkvloer al jarenlang geen schoolbel de grote vakantie inluidt, voelt 30 juni altijd als het einde van iets en het begin van iets nieuws.
Dat staat wat haaks op het feit dat ik op 1 juli en de dagen daarna evengoed op mijn werk verwacht wordt, tot het tijd is voor onze mini-versie van grote vakantie.

En toch gedragen de dagen in de zomermaanden zich wat anders in mijn hoofd. Het zijn dagen die de illusie in zich dragen dat tijd iets rekbaarder is en altijd net wat meer uit te smeren valt over al wat je wilt doen. Dagen waarop ik er geen graten in zie dat mijn kroost om 10 u. nog steeds buiten speelt. Dagen waarop we 's avonds het hele nest in de auto proppen om boterhammen op te eten in het zand van het strand. Dagen die ruimte hebben voor kleine plannen.

Wat zijn jouw kleine plannen voor deze zomer? 

Geen opmerkingen: