woensdag 13 juni 2012

Voorzichtig !!!

De trap in het vakantiehuisje was niet veilig, dat hadden alle 10 aanwezige ouders in één oogopslag door. Dus jongleerden we een weekend lang met traphekjes, eisten we handen op in het beklimmen en afdalen van de trap en als er geen hand voorhanden was gooiden we er veiligheidshalve een 'voorzichtig op de trap' achteraan.

Maar blijkbaar moest er toch eentje van de trap duikelen. Met een misselijkmakend gerommel hoorden we allemaal dat er een kinderlijfje zeer onzacht zijn weg naar beneden zocht. Beneden aan de trap lag een hoopje Kleinevent. In paniek, in tranen en met een grote snee in zijn kaak.
Ambulances zijn niets tegen een huisje vol vrienden. De auto stond al te draaien voor ik me weer herinnerde waar de deur was. Mijn dochter werd onder andere moedervleugels genomen en net op het moment dat mijn hart besloot om vanuit mijn keel terug af te dalen richting borstkast stonden we al in de spoed. Eén prik en twee draadjes later namen we een piraat terug mee naar het vakantiedomein.

Een dag later kleurde zijn oog helemaal blauw en werd knipperen een pijnlijke zaak. Twee dagen later was de piraat in kwestie het beu om zijn verhaal te vertellen. Op de derde dag is hij zijn volledige piratenbestaan beu en telt hij de dag dagen af tot hij opnieuw naar de dokter mag. Toevallig ook dag dat ie de 5 voor de 6 wisselt.

Ik heb em toch vrij lang ongeschonden weten te houden, troost ik mezelf.

5 opmerkingen:

Roos zei

Ik hield m'n adem al in bij het hele stukje. En nu zachtjes uitblazen...
Dikke x voor de Piraat en de Piratenmoeder!

Karin zei

Oei, dat was wel eventjes spannend. Gelukkig is alles goed gekomen. En later zal hij nog aan veel meisjes zijn, ondertussen sterk bijgekleurde, verhaal mogen hoe hij aan dat stoere piratenlitteken komt. ;)

ilse je weet wel wie zei

en 3u later hield ik mijn moederadem even in.

ilse zei

Dat staat lekker stoer voor een jongen, niet? Maar leuk is natuurlijk anders ...

Doris zei

Oe, zo herkenbaar, om na een paar dagen het helemaal zat te zijn om het verhaal achter een zichtbaar (en tijdelijk) iets aan je lijf WEER te vertellen.

En pfieuw dat het zo goed afliep.