dinsdag 24 januari 2006

Grog
'Je bent vroeg', merken m'n twee vroege-vogel collega's op.
'Beetje ziek. Kon niet meer slapen. Ben dan maar wat vroeger vertrokken', mompel ik vanachter een dampende kop koffie, terwijl ik verder door de keukenkast speur.
Een Grote Zoektocht naar suiker, citroen en honing, want ik wil m'n brouwseltje.
Een brouwsel dat zolang ik me al kan herinneren hoort bij het gevoel van een ruwgehoeste keel, verstopte neus en oren die af en toe dienst weigeren. Warm water, veel citroensap en honing, wat suiker voor de smaak. Het liefst geserveerd terwijl ik in een deken gewikkeld in de zetel wegzak. Maar bij gebrek aan makkelijk zitmateriaal op m'n bureau ben ik bereid ook tevreden te zijn met m'n bureaustoel.
Honing en citroen zijn niet te bespeuren in de gebouwen. Thee, koffie, twijfelachtige zandkoekjes en wat crackers is al wat m'n Grote Zoektocht oplevert.
Valt daar een goede grog van te maken?

Geen opmerkingen: